DRUKUJ
2017-09-03

Higiena komunalna

Pozwolenie na ekshumacje zwłok /szczątków/


Postępowanie prowadzi i informacji udziela
Oddział Higieny Środowiskowej- Sekcja Higieny Komunalnej
Kierownik Oddziału Higieny Środowiskowej
pok. nr 5
tel. (85) 7119453

Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na ekshumację zwłok /szczątków/ zobowiązany jest złożyć wniosek.
Wniosek o ekshumację - plik do pobrania znajduje się na dole strony.
Wniosek należy złożyć bezpośrednio w pokoju nr 22 lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Sokółce, 16-100 Sokółka, ul. 1-go Maja 13A.



Pozwolenie na przewóz zwłok i szczątków w granicach RP:

  1. koleją, samolotami i statkami,
  2. środkami transportu drogowego na odległość powyżej 60km.

Postępowanie prowadzi i informacji udziela

Oddział Higieny Środowiskowej- Sekcja Higieny Komunalnej

Kierownik Oddziału Higieny Środowiskowej
pok. nr 5
tel. (85) 7119453

! Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na przewóz zwłok zobowiązany jest złożyć wniosek.
Wniosek powinien zawierać następujące informacje:
1. stopień pokrewieństwa wnioskodawcy w stosunku do osoby zmarłej, adres zamieszkania oraz seria i numer dokumentu tożsamości,
2. informacje dotyczące osoby zmarłej:
- nazwisko, imię lub imiona, nazwisko rodowe, data i miejsce urodzenia, ostatnie miejsce    zamieszkania osoby zmarłej
- data zgonu i miejsce zgonu,
- miejsce, którego zwłoki albo szczątki ludzkie zostaną przewiezione,
- przyczyna zgonu /określona aktem zgonu/,
3. miejsce pochówku, nr kwatery,
4. środek transportu do przewozu zwłok,
5. wykaz członków rodziny uprawnionych do współdecydowania w sprawie będącej przedmiotem wniosku /imię i nazwisko, stopień spokrewnienia w stosunku do wnioskodawcy, adres zamieszkania/.


Pozwolenie na przewóz zwłok i szczątków poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, w przypadku gdy zgon nastąpił na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Postępowanie prowadzi i informacji udziela
Oddział Higieny Środowiskowej- Sekcja Higieny Komunalnej
Kierownik Oddziału Higieny Środowiskowej
pok. nr 5
tel. (85) 7119453

Do wniosku dołącza się:
1.     wymagane dokumenty właściwej władzy państwa, na którego terytorium zwłoki albo szczątki ludzkie mają być pochowane;
2.     wymagane dokumenty właściwej władzy państwa, przez którego terytorium zwłoki albo szczątki ludzkie mają być przewożone.


Opiniowanie imprez masowych
Postępowanie prowadzi i informacji udziela
Oddział Higieny Środowiskowej- Sekcja Higieny Komunalnej
Kierownik Oddziału Higieny Środowiskowej
pok. nr 5
tel. (85) 7119453

Informacje dołączane przez organizatora do wniosku w sprawie wydania opinii dotyczącej imprezy masowej:
1) dokumentację i informacje, o których mowa w art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2013r., poz. 611, ze zm.)  tj:
a) graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
b) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych
- w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
c) informację o:
- liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
- przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjne;
d) osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
2) program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
3) regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
Ponadto:
4) umowę z podmiotem świadczącym usługi w zakresie dostaw tymczasowych, nieskanalizowanych ustępów publicznych np. typu TOI-TOI (w przypadku ich zastosowania);
5) przewidzianą ilość i rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych;
6) umowę z podmiotem świadczącym usługi w zakresie transportu lub/ i unieszkodliwiania odpadów komunalnych.

Informacje przekazywane przez organizatora właściwemu ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy masowej państwowemu inspektorowi sanitarnemu
na 14 dni przed planowanym terminem jej przeprowadzenia:
(w przypadku, gdy imprezy masowe są przeprowadzane przez tego samego organizatora w tych samych obiektach (terenach) umożliwiających przeprowadzenie imprezy masowej, co najmniej 2 razy w roku lub imprez masowych, dla których opracowano terminarz imprez organizowanych cyklicznie- zgodnie z art. 30 ust.2 ustawy z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych -Dz. U. z 2013r., poz. 611 ze zm.)
1) program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;                                                                                                                                     (art. 25 ust. 2 pkt 2)
2) regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;                                                           
   (art. 25 ust. 2 pkt 3)
3) informację o:
a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;                                  
   (art. 26 ust. 1 pkt 4)
3) osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;                                                                               
   (art. 26 ust. 1 pkt 5)
5) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
   (art. 26 ust. 1 pkt 6)

Uwaga!
W przypadku gdy właściciel obiektu, na terenie którego odbywa się impreza masowa, posiada decyzję właściwego organu o pozwoleniu na użytkowanie, wydaną stosownie do przepisów prawa budowlanego, organizator imprezy masowej zwolniony jest z obowiązku przedkładania opinii i uzgodnień z inspektorem sanitarnym, jeżeli charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniem obiektu.
! Wniosek należy składać:
- bezpośrednio w pokoju nr 22 lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowa Stacja
Sanitarno- Epidemiologiczna w Sokółce,16-100 Sokółka, ul. 1-go Maja 13A.

 

Ocena higieniczna materiałów i wyrobów używanych do uzdatniania i dystrybucji wody do spożycia przez ludzi
Postępowanie prowadzi i informacji udziela
Oddział Higieny Środowiskowej- Sekcja Higieny Komunalnej
Kierownik Oddziału Higieny Środowiskowej
pok. nr 5
tel. (85) 7119453

! Wnioskodawca ubiegający się o wydanie oceny higienicznej materiału lub wyrobu używanego do uzdatniania i dystrybucji wody zobowiązany jest złożyć wniosek.
Wniosek powinien zawierać następujące dokumenty:
1. nazwę i adres obiektu lub elementu obiektu, gdzie zostanie zastosowany oceniany materiał lub wyrób używany do uzdatniania i dystrybucji wody,
2. rodzaje zastosowanych wyrobów, materiałów, preparatów z aktualnymi atestami higienicznymi jednostki uprawnionej do wydawania takich atestów,
3. określenie miejsca i przeznaczenia zastosowania materiałów, wyrobów, preparatów używanych w procesie uzdatniania i dystrybucji wody,
4. w przypadku produktów biobójczych także dokument dopuszczający ten produkt biobójczy do obrotu z określonym zakresem jego stosowania,
5. wynik badania wody przeprowadzonego przez właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego pozwalający na stwierdzenie spełniania wymagań określonych w załącznikach nr 1-4 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. z 2007r., Nr 61, poz. 417, zm. 2010 r. Nr 72, poz. 466).

! Wniosek należy składać:

- bezpośrednio w pokoju nr 22 lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Sokółce,16-100 Sokółka, ul. 1-go Maja 13A.